*Po tom čo vybehol zo zborovne, kde si ešte ujasnil posledné inštrukcie k vyučovaniu úvodnej hodiny, sa vybral do svojej učebne na treťom poschodí. Vediac o tom, že je úplne nová sa tešil ešte väčšmi na nových študentov. /som veru zvedavý koho zas dostanem/ prebehlo mu mysľou, keď zišiel dolu schodmi na tretie podlažie, kde zabočil doľava a ocitol sa pred čisto novými dverami učebne. Vošiel dnu a krížom cez dosiaľ prázdnu triedu sa posadil za učiteľskú katedru, vyvýšenú nad troma schodíkmi. Veci si položil na stôl a z kabinetu vytiahol zo dva kopy učebníc pre študentov. /Hm zaujímavé učebnice/ chodilo mu mysľou pri zbežnom prezeraní učebníc. Už netrpezlivý sediac na učiteľskej stoličke očakával študentov, ktorí sa za malú chvíľočku začali hrnúť do učebne. Po úsudku, že už nikto nejde, a že sú v kompletnej zostave sa postavil a prešiel pred katedru* Moji milí študenti! *úsmevom prešiel po nedočkavých tváričkách, ktoré hádzali rôzne grimasy kyslých či úsmevných polôh.* Ako iste viete nachádzate sa na Rokfortskej strednej škole čarodejnícke a konkrétne v tejto novučičkej učebni Dejín mágie. *podišiel k tabuli a napísal na ňu svoje meno* William Edward Devlin *skričal na študentov* tak sa volám no pre vás som a budem stále pán profesor. Ak ma stretnete na chodbe tak ako je vašou povinnosťou zdraviť iných vyučujúcich tak budete aj mňa. *mierne sa pousmial a pokračoval* Predmetom našej výučby, alebo teda mojej výučby je naučiť vás čo to o dejinách čarodejníckeho sveta. Ako iste viete tak ako mukli majú svoj Dejepis, kde sa učia o svojich dejinách tak aj my máme svoje dejiny siahajúce ďaleko do začiatkov staroveku a starovekých civilizácií. No poďme pekne po poriadku. *začal sa prechádzať po triede* Na moje hodiny bude každý z vás nosiť brko, zo štyri pergameny a samozrejme učebnicu. *vytiahol svoj prútik a použitím neverbálneho zaklínadla sa knihy začali vznášať a ukladať do lavíc pred každého žiaka.* Dejiny mágie od Bathildy Bagshotovej, učebnica s ktorou budeme pracovať v podstate počas celého štúdia na Rokforte, avšak vo vyšších ročníkoch dostanete ešte nejaké učebné doplnky. *vysvetlil význam práve rozdaných učebníc a rýchlym krokom si šiel sadnúť na svoju stoličku za katedrou. Vzal si jednu z učebníc a pokračoval* My nepôjdeme celkom podľa obsahu učebníc, ktorý je vlastne sformulovaný na základe periodizácie čarodejníckych dejín, ale pôjdeme podľa vedením schválených učebných osnov. Taktiež si nebudeme hovoriť všetko čo je v učebniciach a preto bude vašou úlohou si to v pokoji rokfortskej študovne, nachádzajúcej sa pri knižnici, časom prídete kde sa to nachádza, si tie omáčky prečítať a naštudovať. *pousmial sa nad tým a otvoril učebnicu na strane dva* Takže poprosím vás otvorte si učebnice na strane dva a ten obrovský nápis si prosím aj prepíšte na pergamen. Každý z Vás ho bude vedieť vysvetliť .
HISTORIA MAGISTRA VITAE = HISTÓRIA UČITEĽKA NÁRODOV
Toto bude každý z vás vedieť, vždy a keď sa to opýtam budete pohotovo reagovať. *vysvetľoval to s obrovským dôrazom na spomenuté slová* Tieto slová boli vyslovené dávno, ešte dávnejšie pred založením tejto školy, no a vyslovil ich vlastne zakladateľ nášho čarodejníckeho dejepisu, ktorý sa volal Aponazeumux. Toto meno taktiež vlastne musíte vedieť a môžete si ho tam aj pod ten nadpis poznačiť. *vysvetlil študentom a hľadiac na hodinky mu preblesklo mysľou /uf no tak to ten čas ale letí/* Ok. Tak teraz si poznamenajte prosím pojem Dejiny mágie a nadiktujeme si k tomu definicíu. Dejiny mágie sú vednou disciplínou, ktorá skúma minulosť čarodejníkov. Úlohou je zaznamenať, spoznať a poskytnúť všetky poznatky z histórie. *Dokončil svoj výklad s oznamom* To čo si teraz hovoríme nájdete v učebnici na strane pätnásť. História je reálny proces vývoja ľudskej spoločnosti. Čiže každý aby vedel, že história je minulosť a dejiny alebo dejepis sú vedou o minulosti človeka. *Prešiel pohľadom po študentoch a pokračoval vo svojom výklade* Dejiny sú predmetom veľkého počtu pojmov, a aby sme v tom mali aký taký prehľad tak sa tie pojmy budeme učiť postupne. Vlastne s predmetom sa budeme spoločne oboznámovať vlastne celý prvý ročník, takže nebojte sa nebude to také strašné. *opäť sa na študentov milo usmial s presvedčením, že budú spolu vychádzať.* No snáď si k dejinám ešte povieme to, že ich rozdeľujeme na časové, teda tie ktoré plynú, no a priestorové teda tie, pri ktorých sa budeme orientovať na priebeh niečoho v nejakom priestore. No tak to by bolo k charakteristike predmetu na dnes všetko. *postavil sa zo stoličky a rezkým krokom podišiel k tabuli, vzal kriedu do rúk a veľkými písmenami napísal na tabuľu názov Dejiny Rokfortu. Položil kriedu späť a začal sa prechádzať po učebni. * Našou dnešnou hlavnou témou budú Dejiny Rokfortu. V učebnici to nájdete až na strane neviem presne, ale asi tristo a to len preto, že Rokfort bol založený pred tisíc rokmi. Teda tento údaj nie je celkom presný a ani sa presne určiť nedá no je známe, že približne sa to datuje okolo roku 1000 nášho letopočtu teda niekedy v stredoveku. My sa na budúcu hodinu k periodizácií ešte vrátime, takže budete potom vedieť presne zatrieďovať jednotlivé roky do jednotlivých období. *v tom si však všimol, že väčšina študentov si stále niečo čmára a tak trošku hlasnejšie vybehol* Pozrite ak máte potrebu si niečo písmenkovať a nedávať pozor tak opustite triedu a nerušte môj výklad ! Aby vám bolo jasné. Pôjdete na V.Č.Ú. a možno aj na M.L.O.K.y no a tam pred hodnotiacou komisiou budem stáť aj ja. Ak chcete aby ste prešli tak vyžadujem disciplínu. Ako sa budete vy ku mne správať tak sa budem ja správať k vám. Myslím, že každý rozumel tak prosím dávajte pozor. *vtom si všimol, že väčšina zdvihla svoje hlavy a uprela pozornosť smerom na tabuľu* Takže Rokfort založili štyria najslávnejší čarodejníci všetkých dôb. Boli to Richard Chrabromil, Brigita Bifľomorová, Brunhilda Bystrohlavová a Salazar Slizolin. *všetky mená napísal na tabuľu* Prečo vlastne založili túto školu ? No hlavne preto, lebo začali u ľudí pozorovať akési zvláštne schopnosti. Rozhodli sa preto týchto ľudí nielen osloviť ale aj vyučovať. Najprv ich vyučovali, len v akýchsi schátraných budovách až kým raz jedného dňa neuzrel svetlo sveta tento hrad. Rokfortský hrad sídliaci na hradnej skale v Anglicku, a pre mukov je neviditeľný. *profesor si vydýchol odhodlaný pokračovať ďalej* Spočiatku spolu všetci štyria zakladatelia vychádzali. Ich spojenie trvalo niečo cez pol tisícročia, keď v roku 1574 sa Salazar Slizolin postavil proti ostatným. Začal zastávať myšlienku, že vyučovať by sa mali len tí, ktorí majú ,,čistú krv´´. Samozrejme Richard Chrabromil sa proti tomu postavil s názorom, že vyučovať sa budú všetci , ktorí majú zvláštne schopnosti. Slizolin vediac o tom, že jeho myšlienky nepadli na úrodnú pôdu sa po jedno roku rozhodol Rokfort opustiť. Tak sa aj stalo. 17.júna 1575 Salazar Slizolin opustil školu, no a podľa niektorých stopercentne nepotvrdených faktov, pred odchodom dal v podzemí vybudovať miestnosť, nazývanú tiež aj Tajomná komnata. Podľa dávnej legendy sa tiež traduje, že túto komnatu dokáže otvoriť len pravý potomok Salazara Slizolina, čím z nej vypustí všetky hrôzy a stvorenia. Kto ním je ? Alebo či táto miestnosť vôbec existuje je už predmetom iných výskumov a preto sa my nebudeme tým zaťažovať. Tiež vás prosím aby ste nehľadali nejaké podrobnosti o tejto miestnosti ak sa len nechcete dostať do nejakých problémov. *už značne vyšťavený s dnešnej hodiny sa posadil do stoličky a pozrel na hodinky. /tak ešte pätnásť minút/ pomyslel si* No k dejinám Rokfortu by to snáď stačilo, snáď myslím, že každý z vás vie, že štyri fakulty v ktorých sa nachádzate majú vlastne pomenovania podľa svojich zakladateľov. Tak prejdeme k domácej úlohe. *triedou sa začali ozývať hluk* Mĺčte študenti ! Najprv vám však ešte vysvetlím princíp hodnotenia. Aj keď som pôvodne nechcel nič meniť rozhodol som sa hodnotiť vás trochu inak. Určite viete, že môžete dostať sedem stupňov známok. Ja nerád dávam známky ako S, H, T, X. Poviem to rovno. X vám dám pokiaľ mi úlohu neodovzdáte bez akéhokoľvek ospravedlnenia. Samozrejme to ospravedlnenie musí byť predmetné. Ospravedlnenia ako nestíham, neberiem do úvahy a ak áno tak to fakt musí byť dobrý dôvod no vtedy to ohodnotím T. Ak dostanete druhú úlohu a prvú ste neodovzdali, tak ju aj spolu s druhou odovzdáte do termínu odovzdania druhej. Ak nie za druhú dostanete T. No a ostalo nám už len päť prvých stupňov. Ten kto bude mať prácu ohodnotenú v rozmedzí od 100% do 90% dostane V. Ten koho prácu ohodnotím v rozmedzí od 89% do 75% dostane P. Ak bude niekto medzi 74% a 50% dostane D. Ak to bude až také zlé a budete to mať vypracované na tých 49% až 30% tak máte S no a ak to bude pod tých 30% tak máte H. *celé hodnotenie napísal kriedou na tabuľu* Každému prizvukujem, že kto mi odovzdá úlohu bez hlavičky má H. Ak tak urobí dvakrát má T a ak tri a viackrát má X. Takto mi prosím zostavujte hlavičku úlohy *prešiel k tabuli a začal na ňu čmárať niečo takéto*
Rokfortská stredná škola čarodejnícka
Meno:
Priezvisko:
Fakulta:
Ročník:
Téma:
Predmet:
Zodpovedný profesor: prof.
VYPRACOVANIE
(tu mi napíšete svoju prácu, okrajové čiary sú len ukážkou vášho listu. Nezáleží mi na type písma, ale záleží mi na formáte písma t.j. tučné písmo, kurzivá,...)
Ospravedlnenia mi napíšete v závere vašej práce s označením, že ide o ospravedlnenie. Ak to ospravedlnenie bude niekde inde, ako keby nebolo. *zasmial sa no hneď pokračoval. * Myslím, že tento systém sa časom ujme ornej pôdy a vy si určite zvyknete takže nevidím v tom problém. Vy snáď áno ? *nepočkal za žiadnou reakciou ale pokračoval už sediac na stoličke*
Takže Vaša úloha. Každý z vás mi napíše životopis svojho zakladateľa fakulty na minimálne dvesto slov. Okrem toho mi každý z vás vypíše aspoň päť pomocných vied, ktoré pomáhajú dejinám pri ich skúmaní. Stačí päť je ich síce viac my si o nich niečo povieme aj na budúcu hodinu, tiež si povieme niečo o periodizácií no a preberieme ďalšiu tému. Aby som nezabudol samy vidíte, že police tejto učebne, nakoľko je úplne nová sú zatiaľ prázdne, ja pevne verím, že do budúcej hodiny to už bude lepšie a budeme aj na hodinách môcť pracovať s odbornejšou literatúrou ako sú vaše učebnice. Zatiaľ si prosím každý z vás v knižnici vypožičia knihu Dejiny Rokfortu a prečíta si ju, aby vedel vlastne vďaka čomu tu dnes môže byť. *profesor si vydýchol, keď v tom zazvonil zvonček a študenti začali vstávať, robiť hluk.* HALOOO ! *skričal učiteľ na nich* najprv sa odzdravíme a až tak sa prosím môžete začať baliť. Na budúce prosím aby ste už päť minút pred hodinou sedeli na svojich miestach a ak by bola učebňa zamknutá tak budete v tichosti čakať pred dverami. *profesor sa ešte poobzeral po študentoch a povedal* ďakujem môžete odísť *z učebne sa začali hrnúť študenti no a Will si už len urobil nejaké tie písomnosti a taktiež opustil miestnosť, mieriac do zborovne. /konečne koniec, snáď to na budúce pôjde rýchlejšie/ hovoril si sám pre seba kráčajúc úskaliu nekonečného schodiska.*
! ! ! P O Z O R ! ! !
Vaše úlohy mi prosím odovzdávajte prostredníctvom e-mailu na adresu sacho64@gmail.com do predmetu prosím napíšte takúto formu: Domáca úloha DM, ročník 1, látka 1. Ak by boli nejaké nejasnosti taktiež ma kontaktujte prostredníctvom mailu a ja sa vám budem snažiť odpovedať čo najrýchlejšie to pôjde.