*Keď si konečne pripravil posledné scriptá na dnešnú vyučovaciu hodinu a všetky si ich spolu s ohodnotenými úlohami založil do bloku, bolo načase aby odcválal do učebne. /nie aby si nejakou náhodou meškal/ povedal si v mysli, keď kráčal na tretie poschodie. Tu si však uvedomil, že nakoniec sa jeho učebňa presťahovala hore na siedme poschodie. /ach prečo to len stále menia, akoby to nebolo dobré keby to ostalo na tom treťom/ povzdychol si a vybral sa hore schodiskom na siedme poschodie. Keď sa ocitol pred dverami, učebne, pri ktorej stáli študenti a netrpezlivo naňho čakali.* Dobrý deň študenti. *milo ich pozdravil a snažil sa prepchať k dverám učebne* Dovolíte ? *zvolal na študenta ktorý stál priamo pred kľučkou dverí učebne. Keď sa študent v momente posunul, Will vytiahol z vrecka zväzok kľúčov a jeden z nich, stredne veľký, zlatej farby, strčil do kľúčovej dierky. Pootočil ním a dvere učebne sa otvorili* Rýchlo do triedy ! *zvolal na študentov a ako prvý vošiel teraz už do plne vybavenej učebne Dejín mágie. Police na stenách už nezívali prázdnotou, ale hýrili farbami obalov rôznych kníh.* Posledný prosím nech zatvorí dvere* zvolal na posledného študenta, ktorý práve vošiel do triedy a usadil sa do poslednej lavice pri dverách. Will si sadol do učiteľského kresla za profesorskou katedrou a prehovoril k študentom* Vítam vás na našej druhej spoločnej hodine Dejín mágie. Som rád, že vidím vaše zvedavé tváričky, ktoré čakajú čo sa bude diať. No dnes by sme začali tým, že si povieme výsledky vašich domácich úloh. *prešiel pohľadom po nedočkavých študentoch a z obalu vyťahoval všetky, teraz už opravené úlohy.* Keďže vás ešte nepoznám, tak dnes to budem čítať všeobecne, ale na budúce vás poprosím, aby každý z vás mal svoju menovku, ktorú si po začatí hodiny položí na lavicu. Ouki douki ? *vysvetli študentom a dodal* tiež vás chcem poprosiť aby ste svoje miesto už viac nemenili. To znamená, že kde ste si sadli na prvej hodine budete tam sedieť stále. Dúfam, že je to každému jasné. *dokončil a začal rad radom čítať výsledky úloh*
CARMEN HAMMONDOVÁ mi úlohu neodovzdala, a preto som jej prácu ohodnotil známkou nedostatočný. TARANEE HOLCRAFTOVÁ mi odovzdala úlohu, ktorá patrila medzi tie najlepšie preto som ju hodnotil známkou výborný. TARÍS ERUNIS BLOOD tak to bola najkrajšia práca, čiže taktiež výborný. BILL WATSON mi svoje vypracovanie neodovzdal a preto som ho hodnotil ako nedostatočný. MIA WENTOVA mi síce prácu odovzdala, ale v podstate nesplnila to čo mala splniť, teda s prižmúrenými očami dostala známku dobrý. No a nakoniec LIA LEY AMATTA mi odovzdala slušnú prácu, tak dostala známku výborný.
Toľko asi k vašim známkam a my by sme mohli prejsť k dnešnej hodine. *vložil úlohy do čistej záložky na vrchu označenej rímskou jednotkou a takto zopnuté ich vložil do poslednej zásuvky svojho stola. Z obalu vybral akýsi pergamen, ktorý si v krátkosti preštudoval.* Takže...*postavil sa zo stoličky a zišiel dole k tabuli. Vzal do rúk kriedu a na tabuľu napísal veľkými tlačenými písmenami PERIODIZÁCIA DEJÍN. Kriedu hodil späť k ostatným a začal prednášať. * Už minule sme si vraveli, že si nabudúce povieme niečo o periodizácií dejín, tak to máme tu. Aby bolo každému jasné, kto mi nebude ovládať periodizáciu, vyhodím ho odtiaľ tak, že so sebou vezme aj tamtie dvere. *prešiel prísnym pohľadom po žiakoch a ukázal na teraz zavreté dvere.* V celej histórii ľudstva sa rozlišuje päť chronologicky zoradených období. Je to PRAVEK, STAROVEK, STREDOVEK, NOVOVEK a NAJNOVŠIE DEJINY, teda SÚČASNOSŤ. *s veľkým dôrazom v hlase zopakoval svoju predchádzajúcu vetu.* Ako sme si povedali, sú zoradené chronologicky, to znamená v časovej postupnosti. *opäť podišiel k tabuli, vzal kriedu do rúk a napísal ňou na tabuľu niečo v zmysle tabuľky*
PRAVEK : pred 3000 rokov pred našim letopočtom, do 0 roku nášho letopočtu.
STAROVEK: od 3000 rokov pred naším letopočtom, do 476 roku nášho letopočtu.
STREDOVEK: od 476 roku nášho letopočtu, do 1500 roku nášho letopočtu.
NOVOVEK: od 1500 roku nášho letopočtu, do roku 1918 nášho letopočtu.
NAJNOVŠIE DEJINY (súčasnosť): od roku 1918 po dnešok.
Toto, *treskol rukou po tabuli tak silno, že väčšina študentov sa mykla od ľaku* si vryjete do hlavy a budete v tom pohotovo reagovať aj o pol noci. Je to jasné ? *opýtal sa študentov, ktorí boli tentoraz ticho a súhlasným prikývnutím dávali najavo, že im je všetko zrozumiteľné.* Som rád. Verím, že ste si to opísali, keďže v učebnici to nenájdete, a tak prejdeme k dnešnej téme. *väčšina študentov pohotovo vytiahla pergameny a v momente si začali písať poznámky z tabule. Will zo zadného vrecka habitu vytiahol prútik a namieril ho smerom na knižnicu vpravo* WINGARDIUM LEVIOSA *knihy sa povzniesli z police a pomaly ich Will pohybmi prútika priťahoval smerom k laviciam študentov. Potom ich zo jednu dal každému študentovi. Prešiel k tabuli a bez opýtania študentov ju zotrel. V triede nastal vyčítavý hluk* Dosť ! *skričal na študentov* Mali ste dosť času si to odpísať! Nabudúce viacej pracujte ako meľte. *nepáčilo sa mu pohoršujúce správanie študentov* Ak to nemáte tak si to nájdete v nejakej odbornej literatúre. Teraz už k dnešnej téme. *mierne sa nadýchol a začal s výkladom* Nalistujte si prosím v knihe, ktorú ste práve obdŕžali stranu 621. Myslím, že je tam názov ,,Polovičný a čistokrvný´´ *napísal tento názov aj na tabuľu* Možno ste sa už stretli s pojmom mukel, či s pojmom polovičný čarodejník. No vysvetlím vám túto látku v mojom názore, keďže dalo by sa na ňu polemizovať a nikdy by sme sa nedopracovali k nejakému obojstrannému výsledku. Medzi čarodejníckou spoločnosť, ktorá je slušná, sa označenie ako polovičný čarodejník či dokonca humusák nepoužíva. Niečo také dávno v starých vekoch nebolo. Toto hanlivé označovanie sa začalo rodiť až krátko po odchode Salazara Slizolina v roku 1575 z Rokfortu. Pretože on presadzoval učenie len tých čarodejníkov, ktorí majú čistú krv a tých polovičných neuznával za čarodejníkov. Aj napriek tomu, že on Rokfort opustil, jeho priaznivci v jeho diele pokračovali. *keď mu vyschlo v hrdle prešiel za katedru, kde si do pohára nalial z fľaše vodu a hneď ju aj vypil. Vrátil sa späť pred katedru a začal sa prechádzať po triede sledujúc študentov a vysvetľujúc učivo.* Aby ste v tom mali aký taký poriadok, ujasnime si vlastne to, kto sú to čistokrvní čarodejníci a tak zvaný poloviční čarodejníci. Je to veľmi jednoduché. Čistokrvní čarodejníci, sú čarodejníci, ktorí majú oboch rodičov čarodejníkov. Z toho logicky vyplýva, že tí tak zvaný poloviční čarodejníci sú taký čarodejníci, ktorí nemajú rodičov čarodejníkov. *Will už pociťoval istú bolesť v kolenách a preto si išiel sadnúť do svojho kresla za katedrou* Myslím, že uznáte aj vy, že na základe toho posudzovať čarodejníkov, je úplná sprostosť. Veď množstvo čarodejníkov a čarodejníc, ktorí niečo dokázali boli tak zvaný poloviční čarodejníci, ba dokonca niektorí boli, sú aj budú omnoho rozumnejší ako tí čistokrvní. *pretrel si dlaňami oči, aby mohol pokračovať* Lenže tak ako sú aj muklovia tvrdohlavý, tak aj čarodejníci sú ako burani, teda niekedy. Čo sa stať muselo sa stať stalo. Práve nekonečnými roztržkami medzi čistokrvnými a tak zvanými polovičnými čarodejníkmi vyústili často krát aj do stavu vojenských konfliktov. My si spomenieme jeden z nich a to konkrétne tu prvú najväčšiu čarodejnícku vojnu v dejinách všetkých vekov. Táto vojna trvala celých 20 rokov a nedá sa určiť, kde presne prebiehal, pretože zmietala celý čarodejnícky svet. Vypukla však otvorenou vzburou ortodoxných čistokrvných čarodejníkov v roku 1969, kedy boli popravený najvyšší predstavitelia súdov Ministerstva mágie. Vojna bola vedená jedným z najobávanejších čarodejníkov celého sveta, ktorého si budeme spomínať na budúcu hodinu. *prešiel usmievavým pohľadom po tvárach, ktoré boli nedočkavé a len tichučko sedeli, ako mušky* Veľkým paradoxom bolo to, že na stranu zla sa postavila aj väčšina zázračných tvorov, ako sú trolli, kentauri, minotauri a iné. Vojna sa skončila po nekonečných dvadsiatich rokoch bojov v roku 1990 smrťou vodcu povstaleckého vojska. Väčšina povstalcov, bola chytená a odsúdená a dlhé roky v Azkabane no niektorým sa podarilo aj utiecť, a žijú v tom, že ich temný pán sa raz určite vráti. *tu skončil svoj neúmerne dlhý výklad prešiel po tvárach zničených študentov.* Takže nasleduje vaša domáca úloha.Tak ako už býva zvykom, aj tentoraz bude mať vaša úloha dve časti. V prvej časti mi opíšete na 250 slov, to ako by ste vy samy pristupovali k riešeniu problému medzi čistokrvnými a tak zvanými polovičnými čarodejníkmi, teda ako by ste vyriešili neustále trvajúce spory medzi nimi. V druhej časti úlohy mi tri druhy historických prameňov, pomocou ktorých skúmame dejiny. Plus ku každému druhu aspoň jeden príklad. *celé zadanie úlohy úplne dopodrobna napísal na tabuľu a otočil sa k žiakom* Je vám všetko jasné ? *opýtal sa dôverčivo študentov čakajúc, že niekto zdvihne ruku no každý sa tváril, že všetko pochopil. * Vás je radosť učiť. *povedal radujúc sa z toho, že jeho výklad bol stopercentne zrozumiteľný.* Ak by ste chceli k látke vedieť aj nejaké tie omáčky preštudujte si knihu, ktorú som vám dal, ale aj vašu učebnicu. Látku nájdete podľa obsahu, neviem teraz presne stranu. Ak by ste niečomu nerozumeli opýtajte sa ma potom na budúcu hodinu. *začal sa prechádzať dupkajúcim krokom po učebni.* Minule som vám myslím spomínal, že vaše úlohy budem hodnotiť percentuálne, tak si potom môžete počet percent zistiť na nástenke pred dverami môjho kabinetu. *povedal študentom, ktorí si poslušne zapisovali poznámky z hodiny /ešte som niečo zabudol alebo nie,....aha/v tom ho niečo napadlo a preto pridal do kroku a premiestnil sa pred katedru* Dnes sme si mali niečo povedať aj o pomocných vedách historických...*keď povedal posledné slovo spoza dverí sa ozval zvonček a všetci študenti sa začali baliť.* Hallo ! čo to má znamenať ? Máte pocit, že som skončil ? Myslím, že minule sme sa na niečom dohodli. Hodina pre vás skončí vtedy, keď ja poviem, že je koniec. Ak to ešte raz porušíte budem vám za to strhávať body a taktiež aj za vašu nedisciplinovanosť na hodine počas môjho výkladu.* hlasnejším tónom sa obracal na študentov.* Dovidenia študenti. Môžete ísť. *v tom sa dvere učebne otvorili a v priebehu okamihu bola trieda bez študentov. /No vidíš a máš za sebou ďalšiu hodinu/. Will si poupratoval veci na stole, zotrel ešte tabuľu a po zamknutí učebne smeroval do svojho kabinetu, kde si konečne mohol oddýchnuť.*
! ! ! P O Z O R N E Č Í T A J T E ! ! !
Tu Vám prinášam pár pokynov ako správne písať domáce úlohy:
- Domácu úlohu mi odovzdáte na e-mail sacho64@gmail.com
- Domácu úlohu vypracujete je mi jedno v akom textovom editore, ale dokument bude mať hlavičku (podľa predlohy v minulej látke), telo (to je vypracovanie) a pätu, do ktorej vložíte ak je treba nejaké ospravedlnenie. Tento dokument uložíte a nepošlete mi to ako text mailu, ale ako PRÍLOHU mailu. Do predmetu napíšete Domaca uloha DM, rocnik 1, latka 2
- Pri vypracovaní úloh má predovšetkým pracovať vaša fantázia a teda ospravedlnenia ako je, že viac som nenašiel (a) neberiem do úvahy. Áno máte hľadať, ale predovšetkým byť kreatívny.
- Ak má úloha dve časti, treba vypracovať obe časti. Ak vypracujete iba jednu z nich máte automaticky maximálne 50%
- Do hlavičky uviesť správne údaje, t.j. správne napísané meno, lebo ak mám zoznam študentov a v hlavičke je meno študenta, ktorý sa v tom zozname nenachádza, automaticky to nehodnotím lebo ani neviem koho vlastne hodnotím.
- Vyskytol sa problém s témou. Myslím, že po prečítaní celej látky je vám jasné o čom bola látka. Pre tentoraz to uvediem. Téma je: Poloviční a čistokrvní čarodejníci. Nabudúce na to budete musieť prísť samy.
- Prosím vás úlohy mi píšte z pohľadu vašej RPG postavy
- Pri písaní dodržujte pravopis. Ak budete požívať Microsoft Word tak si myslím, že by to nemal byť problém.
- Pokiaľ máte objektívny dôvod, pre ktorý mi úlohu neodovzdáte v termíne, napíšte ho jednak v päte práce, ale dajte mi vedieť aj prostredníctvom kabinetu, aby nedochádzalo potom pri hodnotení k zbytočným komplikáciám
- No a samozrejme tí, ktorí mi neodovzdali ani prvú úlohu, tak ju napíšu do druhej. Čiže bude to jeden dokument, ale bude v ňom dve práce, čiže aj dve hlavičky.
V prípade akýchkoľvek nejasností ma prosím kontaktujte buď prostredníctvom mailu, alebo aj prostredníctvom kabinetu. Budem sa snažiť vám odpovedať v čo najkratšom čase.