*Bol pekný, slnečný, deň. V miestnosti zaliatej slnkom sedel Eric Lessard, profesor transfigurácie. Pozrel na hodinky. O 5 minút sa mala začať jeho prvá hodina na poste učiteľa transfigurácie. Trochu nervózne si zastrčil prútik do vrecka a pomerne rýchlym krokom sa vybral ku učebni, v ktorej sa hodina mala uskutočniť. O pár sekúnd už bol na dlhej chodbe, kde bola medzi inými aj učebňa transfigurácie. Pri jej dverách stáli nový študenti, prváci. Spokojne sa usmial a strach akoby z neho opadol. Rovnako rýchlym krokom, akým sa dostavil na toto miesto, vykročil ku skupinke. Za malú chvíľu už stál pri nich. Vytiahol prútik, namieril ho na dvere a trochu s ním mykol. Dvere sa otvorili a prváci sa začali tlačiť dnu. On sa spokojne usmeje a vojde do triedy za nimi. Ďalším mihnutím prútika dvere zavrie. Mohol ich jednoducho zabuchnúť, ale má dobrý pocit z toho, že na to použil čary. Začne pozorovať prvákov, ktorí sa začali usádzať. Za pár sekúnd boli už všetci usadení a triedou sa rozľahla vrava, akoby si študenti ani nevšimli, že je profesor už tu. Trochu ho to nahnevalo, keďže za jeho študentských čias si toto nikdy nemohli dovoliť. Pravdaže, vtedy učila McGonagallová. Opäť vytiahne prútik, ktorý pred chvíľou opäť strčil do vrecka* Ticho! *Povedal nahlas a vrava pomaly utíchla.*
Dobrý deň, žiaci. Som Eric Lessard a ako iste viete, budem vás na tejto škole učiť transfiguráciu. *Predstavil sa a klepol pripraveným prútikom po tabuli. Na tej sa zjavil nápis – Čo je to transfigurácia?*
No, takže...*prešiel pohľadom po každom študentovi* Čo je to vlastne transfigurácia? Až ste čítali knihy transfigurácie, iste ste sa o tom dozvedeli veľa. No myslím, že väčšina z vás tie knihy držala len jediný raz a to vtedy, keď si ich kupovala. Takže vás s tým oboznámim. *Prútik si zastrčil do vrecka a podišiel bližšie ku laviciam, za ktorými sedeli študenti* Iste sa niektorým už stalo, že ste pomocou vlastnej vôle napríklad premenili farbu svojej obľúbenej hračky. Mohli ste si pomyslieť, alebo vám mohli rodičia povedať, že sa vám práve podarilo niečo transfigurovať. Keby však chceme odbornú odpoveď, nie je to tak, pretože za transfiguráciu sa považuje len transfigurovanie niekoho či niečoho len pomocou prútika. Takže už ste sa mohli dovtípiť...*Na chvíľu sa odmlčal a čakal, či niekto nedokončí jeho začatú vetu. keď sa však nikto neozval, pokračoval. *...že transfigurácia je vlastne veda, ktorá sa zaoberá premieňaním, menením, zamieňaním určitých vecí. Menením ich vlastností, či už tvarových, alebo farby, alebo zmenením na úplne inú vec, či dokonca živočícha. *Názorne namieril svoj prútik na prázdny pohár položený na okne a pohár sa zmenil na pieskomila. Na okamih pozrel na prekvapených študentov a potom premenil pieskomila opäť na pohár.* Transfiguráciu delíme na viac druhov, ale o tom si budeme vravieť až na ďalších hodinách.* opäť pozrie na hodinky – do zvonenia chýba ešte 15 minút* Teraz si prečítajte v učebnici strany 5-9...nie je tam veľa textu, je to zamerané hlavne na kresby. *Študenti si začali otvárať, niektorí ešte len vyberať knihy. Spokojne ich sleduje a potom si sadne na stoličku, nespúšťajúc pohľad z prvákov, ktorí začali čítať. O 10 minút, keď už všetci mali dočítané, Eric vstal*
Vašou úlohou bude napísať nejaký svoj zážitok z detstva, keď sa vám niečo podarilo vlastnou vôľou začarovať. Samozrejme nemyslím prenesenie nejakej veci na druhú stranu domu, ale čarodejnícky zážitok, keď ste urobili niečo s vecou tak, akoby ste na ňu použili transfiguračné zaklínadlo. To je ako som už spomenul napríklad zmena farby. Viem, že takéto čarovanie nepatrí do transfigurácie, ale pokým neviete zaklínadlo, postačí toto. A nech je to dlhé minimálne na 200 slov. To je všetko, môžete ísť. *Povedal študentom, ktorí sa hneď začali baliť a postupne vychádzali z triedy. Eric sa spokojne usmial práve vtedy, keď sa školou rozľahlo zvonenie*
Úlohu píšte ako príbeh, nie ako RPG!
