*Profesor trasnfigurácie Eric Lessard práve vytiahol zo šuflíka o svojom stole knihy potrebné ku ďalšej hodine transfigurácie. Prvá hodina podľa neho dopadla dobre, no sklamal ho prístup žiakov k domácej úlohe, ktorú odovzdalo len päť študentov. Dúfa, že toto sa už nebude opakovať. Klasicky sa pozrie na svoje hodinky, zoberie si učebnicu, v ktorej sú založené okrem iného aj pergameny s úlohami a rýchlym krokom výjde z kabinetu. O pár sekúnd už bol na dobre známej chodbe, na ktorej konci bola učebňa transfigurácie a pred ňou stáli študenti. Ich krik a vrava sa ozývala na chodbe a očividne ani nezačuli jeho kroky. Keď bol od nich vzdialený asi 10 metrov, pomocou prútika otvoril dvere a žiaci sa obzreli, no vrava neutíchla. Eric im hlavou naznačil, aby vošli dnu a všetci sa nahrnuli do triedy. keď vošiel aj Eric, študenti už boli posadaný a aj teraz sa rozprávali.* Ticho prosím. Ukľudnite sa. *povie a vrava takmer okamžite utíchla. Spokojne sa pousmial a položil si knihu na stôl. Pred tým však vytiahne z nej úlohy a zamáva nimi.* V prvom rade vám musím oznámiť, že som veľmi sklamaný vaším postojom voči robeniu úloh. Dostal som len päť úloh, čo je zarážajúco málo. A čo je ešte zarážajúcejšie, nikto sa ani len neunúval ospravedlniť sa čo i len tak, že by naškrabal na lístok ospravedlnenie a hodil ho na môj stôl v kabinete transfigurácie. Tí, ktorí mi úlohy poslali, majú samozrejme V. Pri prvej úlohe som chcel byť ešte dobrý a dať vám dobré známky, no vy ste si priam vybojovali to, že teraz bude známkovanie oveľa prísnejšie.* Po tomto príhovore sa pozrie na každého študenta a dúfa, že tých pár previnilcov aspoň zahanbil a že odteraz už budú úlohy písať. Spokojne sa nadýchol a začal vysvetľovať novú látku, akoby sa za posledných 10 minút nič neudialo.*
Na dnešnej hodine si budeme rozprávať o vedách či odboroch, ktoré sú podobné transfigurácií a povieme si základné rozdiely medzi nimi. Ako prvý...* Vetu nedokončí, lebo ju má v úmysle dokončiť potom a miesto toho švihne prútikom pred tabuľou prútikom, na ktorej sa zjaví nápis: TRANSFORMÁCIA.* ...si preberieme odbor zvaný transformácia. Už z minulej hodiny viete, že za transfiguráciu považujeme iba premenu, ktorý sme vykonali pomocou prútiku. Transformovať sa niekto alebo niečo na niekoho alebo na niečo iné môže iba pomocou vlastnej vôle a bez prútika.* Trochu sa odmlčí a potom opäť švihne prútikom. Na tabuli sa objaví slovo: ANIMÁGIA.* Od transformácie hneď môžeme prejsť na prakticky ďalší druh transformácie a to je animágia. Animágus je človek, ktorý sa pomocou vlastnej vôle premieňa na iné zviera, bytosť či vec. Terajší animágovia sa premieňajú hlavne na zvieratá, no v minulosti bola animágia na zvieratá v niektorých čarodejníckych krajinách zakázané. O tom sa samozrejme dozviete viac na hodinách dejín mágie. V našej krajine je registrovaných 16 animágov, no predpokladá sa, že neregistrovaných môže byť až 2-krát viac.* Pri slovách o animágií sa zamyslí na skúšky z animágie, ktoré pred nástupom do tejto školy začal vypracovávať. Dúfa, že sa mu nakoniec animágom podarí byť a pripojí sa ku tým šestnástim. Rýchlo sa však vráti do reality a do triedy, v ktorej práve učí a rozhodne sa študentom predstaviť aj posledný odbor, ktorý sa podobá transfigurácií.* Takže, poslednou skupinou či odborom, ktorý je metamorfmágia.* Už sa ani neunúva to pomocou prútika napísať na tabuľu a rovno pokračuje ďalej vo vysvetľovaní.* Metamorfmág je človek, ktorý pomocou vlastnej vôle dokáže meniť svoju podobu, črty svojej tváre, niekedy aj tela. Dokáže si meniť dokonca aj farbu, dĺžku či štýl vlasov.* Pri týchto slovách si je istý, že väčšina študentov v tejto triede je odhodlaná stať sa metamorfmágmi a tak sa rozhodne rýchlo pokračovať.* Metamorfmágom sa nedokážete stať tak ako animágom. S touto schopnosťou sa musíte narodiť.*oznámi im poslednú informáciu dnešnej hodiny a pozrie na hodinky. Zostávalo ešte desať minút.* Teraz si odpíšte základné charakteristiky transformácie, animágie a metamorfmágie. Tie nájdete v učebnici na strane 26.* Spokojne sa usadí na stoličku a čaká, kým si to študenti odpíšu. Po piatich minútach, keď sa zdá, že to má odpísané každý, on spokojne vstane a povie* Takže a teraz k úlohe.
Na domácu úlohu mi napíšete, na ktoré zviera by ste sa radi premieňali, keby ste sa stali animágom, prečo by ste chceli byť práve týmto zvieraťom a ako by ste využívali schopnosti toho zvieraťa. To všetko na takých povedzme 150-200 slov. *V tej chvíli začalo zvoniť a študenti si hlučne začali baliť veci do tašiek* A nech sa nezopakuje to, že mi príde len 5 úloh.* Oznámi, no pochybuje, že ho niekto v tom hluku počul. Zoberie si učebnicu a úlohy a ako prvý odíde z triedy.*